۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۳۲

در وزن منهای 60 کیلوگرم/

اخوان صاحب نشان برنز المپیک ناشنوایان جهان شد

اخوان صاحب نشان برنز المپیک ناشنوایان جهان شد

قم - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت ورزش های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم گفت:کاراته کای توانمند قمی در مسابقات کاراته قهرمانی المپیک ناشنوایان جهان موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز شد.

مصطفی علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پیکارهای این دوره قهرمانی المپیک ناشنوایان جهان با شرکت ورزشکاران مرد و زن مطرح از کشورهای مختلف هم‌اکنون در کشور بلغارستان در حال برگزاری است و تا سیزدهم مرداد ماه ادامه می یابد.

وی افزود: در این مسابقات چهره های مطرح در رشته های مختلف ورزشی از کشورهای مختلف حضور یافته اند و کاروان ورزشی کشورمان نیز با عنوان «کاروان قدر» در نزدیک به 10 رشته ورزشی یکی از کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقات است که بخت زیادی برای کسب مقام در رشته های مختلف این دوره دارد.

علیزاده بیان داشت: در بین آنچه که برای تمام علاقمندان به ورزش در قم بیش از همه مهم و قابل توجه است، حضور دو کاراته‌کای توانمند و شایسته قمی در این دوره از پیکارها است که اولین نفر از بین آنها یعنی میثم اخوان تا این لحظه عملکرد بسیار خوبی داشته‌ است و یک نشان برنز را برای ورزش قم به ارمغان آورده است.

وی یاد آور شد: میثم اخوان در وزن منهای 60 کیلوگرم و سیدمرتضی جدایی در وزن منهای 84 کیلوگرم کومیته انفرادی دو کاراته‌کای قمی در کاروان اعزامی کشورمان به این دوره از پیکارها به شمار می‌روند که خوشبختانه تا این لحظه اخوان موفق به کسب مدال شده است.

رئیس هیئت ورزش های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم افزود: بعد از مشخص شدن نخستین حریف میثم اخوان کاراته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم در این دوره از پیکارها که با شرکت مدعیان در صوفیه برگزار می شود، اخوان در مقابل حریفانی از تایوان، برزیل، روسیه و ونزوئلا به میدان رفت و با کسب مقام سوم و نشان برنز به کار خود پایان داد.

وی با بیان اینکه اخوان باید در دیدار رده‌بندی باید به مصاف نماینده ترکیه می‌رفت ولی به خاطر حاضر نشدن حریف، بدون انجام مبارزه به مدال برنز رسید، در پایان اظهار داشت: این دوازدهمین مدال ایران در مسابقات المپیک تابستانی ناشنوایان است و کاروان کشورمان تا کنون 9 مدال برنز، دو نقره و یک طلا کسب کرده است.

 

کد خبر 2107096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha